جزیره گوا سرزمین آفتابی شن و ساحل
نوشته شده توسط : samaneh

در نگاه نخست می توان بی درنگ تشخیص داد که جزیره گوا با دیگر مناطق تور هند متفاوت است و بیش از سایر مناطق رنگ و بوی اروپایی دارد حتی در جاذبه های توریستی جزیره گوا این قضیه قابل تشخیص میباشد. نفوذ فرهنگ اروپایی در شبه قاره از این منطقه شروع شد به همین خاطر ساختمان ها و لباس مردم تشابه زیادی با شهر و روستاهای پرتغال دارد. غذاهای جزیره گوا بسیار معروف است و مخلوطی از غذاهای پرتغالی، جنوب هند و عربی میباشد اما به سبب حضور همیشگی گردشگران تور هند ، غذاهای متنوعی در همه جای شهر در دسترس است. جزیره گوا یکی از معدود مکان های تورهند است که اغلب رستوران های آن هم گوشت گاو و هم گوشت خوک را سرو می کنند. در ادامه با سفربین همراه شوید که جاذبه های دیدنی  جزیره گوا را به شما معرفی کنیم و در سفر خود با تور هند بتوانید به راحتی از جاذبه های توریستی جزیره گوا دیدن کنید.

 

جاذبه های توریستی جزیره گوا


جاذبه های توریستی جزیره گوا
 مومیایی زاویر مقدس
کلیسای بوم ژیزوس همراه با مومیایی زاویر مقدس در منطقه گوای کهنه شهرت و جذابیت ویژه‌ای دارد. کار ساخت این کلیسا از سال ۱۵۹۴ میلادی آغاز شده ودر سال ۱۶۰۵ به پایان رسیده است. کل مخارج احداث کلیسا را یک مرد پرتغالی اهدا کرده است. پیکر مومیایی شده زاویر مقدس در تابوتی شیشه‌ای و بر روی یک طاق بلند و در پشت حصار شیشه‌ای قابل رویت است. پوست سیاه خشکیده که به روی جمجمه کشیده شده، با چشمهای بسته از فاصله نچندان دور قابل تشخیص است. بیش از ۴۵۵ سال است که پیکر این مُبلغ اسپانیایی کیش مسیحیت در گوای کهنه است . مردم محلی معتقدند که جسد او مومیایی نیست و به‌طور طبیعی همین‌طور حفظ شده است. هر ده سال یکبار جسد را از طاق بیرون می‌آورند تا بازدیدکنندگان کلیسا یتوانند او را از نزدیک ببینند. فرانسیس زاویر مقدس، نخستین مبلغ مسیحیت در جزیره گوا بود که سال ۱۵۴۲ وارد جزیره گوا شد و ده سال در آنجا ماند و طی این ده سال به ژاپن، مالزی، اندونزی و سریلانکا هم سفر کرد. در راه رسیدن به چین، بیمار شد و در روز سوم دسامبر ۱۵۵۲ در یک جزیره درگذشت. او آن زمان چهل و شش سال داشت. پس از مرگ ، جسدش را در چین به خاک سپردند، ولی او قبل از مرگ وصیت کرده بود در هر کجای دنیا که بمیرد باید پیکرش را به جزیره گوا بیاورند . گفته می‌شود به خاطر همین وصیت ، چهار ماه پس از مرگ زاویر، گور او را گشودند و جسد را دست نخورده یافتند، یعنی جسد بطور معجزه‌آسایی نگندیده بود. پیکر او را از چین به جزیره گوا آوردند و اکنون در این کلیسا آرمیده است .

 

جاذبه های توریستی جزیره گوا


پانجیم و گوا قدیم
پانجيم در مركز شهر گوا واقع است با خیابان های باریک سنگفرش شده، کلیساها و خانه های رنگی، سقف های شیروانی و در کل معماری پرتقالی اش جزیره گوا را یکی از دلچسب ترین شهرهای هندوستان کرده است. جزیره گوا کهنه یا قدیم  در نه كيلومتري شرق پانجيم قرار دارد . جزیره گوا کهنه یا جزیره گوا قدیم  كه در زماني رقيب شهر ليسبون بود ، امروزه یکی از  ميراث يونسكو می باشد. كليساي جامع در جزیره گوا قدیم از بزرگترين كليساهاي آسيا به شمارمیرود. کلیسای اصلی شهر با عنوان Church of Our Lady of the Immaculate Conception در میدان مرکزی شهر با عنوان میدان کلیسا قرار دارد. کمی پایین تر از میدان کلیسا، مسجد جامع پانجیم واقع است . موزه ایالتی گوا Goa State Musuem در جنوب غربی ایستگاه اتوبوس کادامبا واقع است. این موزه از دوشنبه تا جمعه از ساعت نه و نیم صبح تا پنج و نیم بعد از ظهر از است و بازدید از آن رایگان و شامل آثار هنری مسیحی، هندو و نقاشی هایی از اقصی نقاط هندوستان است . برای بازدید از کل کلیساها، موزه ها و صومعه های جزیره گوای قدیمی به یک روز کامل زمان احتیاج است. در ایستگاه اتوبوس پانجیم مرتباً اتوبوس هایی به سمت جزیره گوای قدیمی حرکت می کنند و طی کردن مسیر حداکثر نیم ساعت طول می کشد. مسیر جاده از پانجیم به جزیره گوای قدیمی صاف است و می تواند مسیر بسیار راحتی برای دوچرخه سواری به حساب آید. همچنین می توانید در جزیره گوای قدیمی سوار قایق بشوید و به جزیره دیوار (Diva Island) بروید .

 

جاذبه های توریستی جزیره گوا


 واگاتور
در بلندی های سنگی ای که واگاتور را از چاپورا جدا می کند بقایای یک قلعه پرتغالی از قرن هفدهم میلادی قرار دارد که گرچه دیدن خودش به بالا رفتن نمی ارزد ولی منظره بسیار خوبی از ساحل و دریا را پیش چشمانتان در جزیره گوا قرار می دهد .

 

جاذبه های توریستی جزیره گوا


 معبد شانتادورگا
شانتادورگا یک معبد بزرگ و زیباست که در سی و سه کیلومتری پانجیم واقع شده است . این معبد در سال 1564 میلادی توسط پرتغالی ها تخریب شد اما در سال 1738 دوباره ساخته شد و تا کنون چندین بار مورد بازسازی قرار گرفته است.

 

جاذبه های توریستی جزیره گوا


 بندر گوا
منطقه فوق العاده زیبایی است که سواحل شنی وسيع، زیبا، آرام و لذت بخشی دارد. طبیعت سبز، درخت های نارگیل ٬ زیبا ‌ترين سواحل و مراكز تفريحی ساحلی و امکانات مطلوب گردشگری تور هند با هزینه نسبتا کم از مهمترین عوامل جذب گردشکران تور هند به بندر گوا می باشد. تندیس گاندی در جزیره  گوا، کلیسای سنت فرانسیس، کلیسای جامع گوا، سنت آگوستین بازار مارگو، کلیسای مارگو، کلیسای سنت آندرو، معبد ماهاسیا، کلیسای پتناجیم، بازار ماپوسا و بازار آنجونا از دیگر جاذبه های توریستی جزیره گوا به شمار می روند .

 

جاذبه های توریستی جزیره گوا

 

-------------------------

گردآوری و تنظیم : سفربین

مطالب مرتبط : فستیوال عبادت گانش در هند  * سفری شگفت انگیز به هندوستان




:: بازدید از این مطلب : 30
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 21 فروردين 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: